Vragen? 088 – 77 88 333
info@uwbeheerderbrandmeldinstallatie.nl

Beheerder Brandmeldinstallatie in Utrecht

Waarom schakelt u een beheerder brandmeldinstallatie in voor de brandmeldinstallatie in uw pand in Utrecht? Op deze pagina beschrijven we de drie belangrijkste redenen. Verder beschrijven we de maandelijkse beheertaken van een beheerder brandmeldinstallatie. 

3 redenen om een beheerder brandmeldinstallatie in te schakelen

#1 – Het is wettelijk verplicht

Volgens de NEN 2654 is het wettelijke verplicht om uw brandmeldinstallatie te laten controleren door een beheerder brandmeldinstallatie. De beheertaken moet u kunnen verantwoorden richting de brandweer. Wanneer u Uw Beheerder Brandmeldinstallatie voor uw brandmeldinstallatie in Utrecht inschakelt is dat geen enkel probleem. U ontvangt namelijk een handig, digitaal logboek van het beheer van uw installatie.

#2 – Veiligheid

De veiligheid van uw medewerkers, klanten, bezoekers, leerlingen of cliënten in Utrecht staat altijd op nummer 1. Om veiligheid te garanderen is het belangrijk dat uw brandmeldinstallatie maandelijks wordt gecontroleerd door een beheerder brandmeldinstallatie. De brandmeldinstallatie zal door het goed beheren en onderhouden ervan geen storingen geven en een brand tijdig signaleren en doorgeven.

#3 – Nodeloze meldingen

Wanneer u de brandmeldinstallatie in Utrecht niet beheert en onderhoudt, is de kans op nodeloze meldingen groot. Een nodeloze melding kan flink in de papieren lopen en geld kosten, wat u natuurlijk wilt voorkomen.

controle rookmelderWaaruit bestaat het beheer van mijn brandmeldinstallatie?

De maandelijkse beheerstaken van een beheerder brandmeldinstallatie in Utrecht bestaan uit de volgende activiteiten:

  • Controle van de brandmeldinstallatie en/of het brandweerpaneel en de nevenpanelen;
    • De bereikbaarheid van de brandmeldinstallatie
    • Het aflezen van de brandmeldinstallatie
  • Werken de optische indicatoren van de brandmelders? (bijvoorbeeld het LED lampje op de brandmelder)
  • Wordt een brand juist gesignaleerd en doorgegeven richting de brandweerpost inUtrecht? Er wordt bij deze test een brandmelder gealarmeerd.
  • Wordt een storing van de brandmelder aan een 24-uur bezette post doorgegeven? Er wordt bij deze test een storing in een brandmelder nagebootst.

Na 4 en 8 maanden vindt er een uitgebreide controle aan de brandmeldinstallatie plaats.

Beheer uitbesteden of zelfstandig uitvoeren?

U kunt ervoor kiezen om het beheer van uw brandmeldinstallatie zelf uitvoeren door een aantal medewerkers op te leiden of het beheer uit te besteden aan bijvoorbeeld Uw Beheerder Brandmeldinstallatie. Wij bieden we een cursus ‘Beheerder Brandmeldinstallatie’ aan bij u op locatie in Utrecht of in ons trainingscentrum in Moordrecht.

Het beheer van de brandmeldinstallatie uitbesteden kan in veel situaties voordeliger zijn. Wij ontzorgen u in Utrecht al volledig vanaf € 1,50 per dag! Op deze pagina leest u waarom u het beheer van uw brandmeldinstallatie uitbesteedt.

Het beheer van uw brandmeldinstallatie in Utrecht uitbesteden?

U bent verzekerd van deskundigheid en kwaliteit wanneer u Uw Beheerder Brandmeldinstallatie inschakelt. Uw Beheerder Brandmeldinstallaties is jaren gespecialiseerd in het beheren van brandmeldinstallaties. Onze beheerders beheren voor meer dan 400 locaties in Nederland verschillende type brandmeldinstallatiesBekijk een aantal referenties.

Benieuwd wat het beheer van uw brandmeldinstallatie in Utrecht kost? Vul vrijblijvend het onderstaande contactformulier in. U heeft binnen 24 uur reactie (tijdens werkdagen).

Neem contact met ons op! (op wit of grijze achtergronden -> front-end)
reCAPTCHA